Romanian Cafe


 
HomeHome  CalendarCalendar  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  RegisterRegister  

Share | 
 

 Pasi pentru o viata sanatoasa!

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Admin
Admin


Posts : 1391
Join date : 2009-08-03
Age : 43
Location : Cairo

PostSubject: Pasi pentru o viata sanatoasa!   Thu Sep 03, 2009 6:29 pm

Ne propunem sa prezentam solutii practice si sa raspundem la cele mai diferite probleme pe care le avem in sanatate. Un om mare spunea ( parca Hipocrate, parintele medicinii dar nu sunt sigura!) ca cel mai bun tratament este prevenirea. Si tot Hipocrate indica ca fiind cel mai bun medicament alimentele pe care consumam. Si as adauga eu practicarea unei gimnastici zilnice de intretinere.
In general, astazi mancam mult, cantitati excesive de fast food , alimente calorice numite bombe alimentare. Consumam zahar in exces din diferite surse. Gimnastica este neglijata. Toti acestia sunt factori de risc, deteriorizeaza zilnic organismul uman, sunt primii pasi spre boli grave , fara intoarcere. Daca, la toate astea adaugam nopti nedormite, regim de viata dezordonat, consum de alcol, tigari, drog si cafea suntem pe drumul ... stiti voi care.

study
Back to top Go down
View user profile http://romaniancafe.forumotion.net
Admin
Admin


Posts : 1391
Join date : 2009-08-03
Age : 43
Location : Cairo

PostSubject: Re: Pasi pentru o viata sanatoasa!   Sun Sep 06, 2009 4:50 pm

Referitor la echilibru in alimentatie, cu multi ani in urma am citit ceva ce era interesant si comic in acelasi timp.
Era sitrea zilei: "Morcovii pot preveni cancerul de cap si gat. Cercetari noi sugereaza ca a consuma 5 sau 6 morcovi pe zi pare sa inverseze evolutia leucoplakiei - o leziune precanceroasa care apare in gura si gat".
Prietena autorului care povesteste, auzind aceasta veste si-a cumparat o masina care transforma morcovii proaspeti in suc. Cu ajutorul acestei masini a inceput sa bea doua , trei kg de morcovi in fiecare zi. Era evidenta exagerarea, trei kilograme dintr-un singur produs vegetal in fiecare zi!
In cele din urma organismul doamnei amatoare de suc de morcovi s-a rasculat. Pielea ei a capatat o culoare galben - bolnavicioasa. Temandu-se sa nu aiba hepatita, s-a prezentat imediat la medic. Acesta i-a explicat faptul ca morcovii contin un colorant galben - portocaliu, numit beta - caroten. Organismul poate manui cantitati rezonabile din aceasta substanta, insa ceea ce depaseste anumite limite este depozitat in ficat, piele si in membranele mucoase, dandu-le culoarea morcovului.
Autorul se intreaba daca a reusit aceasta experienta sa o aduca pe prietena cu picioarele pe pamant? Pentru un timp, da. Insa noi, oamenii suntem o specie curioasa. Descoperirile senzationale si solutiile rapide pentru problemele de sanatate ne sunt aproape irezistibile. Inainte de pozna cu morcovii doamna respectiva trecuse prin agitatia taratelor de ovaz. Dupa luni de terci si turte, insa era dornica de o schimbare!
Back to top Go down
View user profile http://romaniancafe.forumotion.net
Admin
Admin


Posts : 1391
Join date : 2009-08-03
Age : 43
Location : Cairo

PostSubject: Re: Pasi pentru o viata sanatoasa!   Thu Oct 01, 2009 8:43 pm

Pana relativ recent, alimentatia omului obisnuit era formata in principal din alimente obtinute din gradina proprie sau din ogoarele din apropiere, suplimentata cu cateva produse cumparate de la magazinul universul si cu animalele de pe langa casa si de la vitele ce colindau pasunile.
Coloana vertebrala a alimentatiei lor o formau cerealele:graul , orzul, secara, ovazul. Pe masa fiecarei familii se gaseau alimente proaspat gatite, servite cu felii groase de paine de casa. Cerealele fierte, pastele fainoase, orezul, porumbul, precum si fasolea , zarzavaturile si fructele aveau mare trecere. Aceste alimente hranitoare, bogate in fibre, furnizau pana la 53% din aportul caloric zilnic.
Insa timpurile si gusturile s-au schimbat dramatic. Cerealele integrale au fost inlocuite cu fulgi preindulciti. Pentru multi, masa de pranz este formata dintr-o salata dreasa din abundenta cu grasime, un hamburger si o bautura racoritoare. In ceea ce priveste cina, aceasta este deseori formata din produse reci, frumos ambalate in pachete din material plastic. Intre mese se servesc, fara nicio opreliste bauturi racoritoare, cartofi pai, gogosi, branzoaice, etc. In aceste conditii, alimentele hranitoare, bogate in fibre , reprezinta astazi numai 22% din totalul caloriilor unei zile, in vreme ce consumul de grasime aproape s-a dublat, iar cel de zahar a crescut cu 240%.
Back to top Go down
View user profile http://romaniancafe.forumotion.net
Admin
Admin


Posts : 1391
Join date : 2009-08-03
Age : 43
Location : Cairo

PostSubject: Re: Pasi pentru o viata sanatoasa!   Fri Feb 19, 2010 10:56 am

Cercetari recente au demonstrat ca alimentatia excesiva, sedentarismul, fumatul si consumul de alcool cresc foarte mult riscul de aparitie a bolilor cardiace, a accidentelor vasculare cerebrale, diabetului, cirozei hepatice si a cancerului, in general. Inspaimantator, nu-i asa?
Mare parte din alimentele consumate de noi astazi sunt rafinate si prelucrate chimic. Prin prelucrare chimica si prin rafinare, alimentele pierd mare parte din valoarea nutritiva si din fibre, adaugandu-li-se in schimb o serie de aditivi chimici si crescandu-li-se densitatea calorica.
Este limpede ca drumul spre o sanatate mai buna si o viata mai lunga nu trece prin modernele restaurante "Fast Food" sau pe langa atragatoarele "Snack - baruri" sau bufeturi cu gustari rapide. Acest drum coteste catre alimentele consumate asa cum provin ele din din gradinile si ogoarele pe care sunt cultivate, catre fructe proaspete, zarzavaturi si legume care mai de care mai aromate si mai gustoase si catre boabe aurii de grau.
Back to top Go down
View user profile http://romaniancafe.forumotion.net
Admin
Admin


Posts : 1391
Join date : 2009-08-03
Age : 43
Location : Cairo

PostSubject: Re: Pasi pentru o viata sanatoasa!   Wed Jun 16, 2010 8:06 pm

Sapte cai gresite

In mod surprinzator, pesticidele si conservantii nu sunt agentii cei mai daunatori din alimentele pe car ele consumam. Iata "inculpati" mult mai seriosi:

1. Zaharul

Pentru multi dintre noi, zaharurile rafinate contribuie cu peste 20% la totalul caloriilor consumate intr-o zi. Datorita faptului ca aceste zaharuri sunt lipsite de fibre si de alte substante nutritive, caloriile pe care le contin sunt "goale". Pe de alta parte, data fiind densitatea lor calorica crescuta, ele constituie unul dintre cei mai puternici agenti promotori ai obezitatii.

Alimentele rafinate

Exista in popor credinta ca rafinarea este cevabun, pentru ca inlatura din alimente partile nedigerabile, care oricum nu sunt folositoare. in ultimul timp, insa aflam tot mai mult despre cat de necesare sunt fibrele pentru protectia impotriva catorva tipurid e cancer, pentru stabilizarea nivelului zaharului din sange, pentru controlul greutatii corporale si pentru prevenirea unui intreg cortegiu de tulburari gastrointestinale, cum ar fi: litiaza biliara, hemoroizii, diverticulita si constipatia.

Sarea

Romanii consuma 15 - 20 grame de sare pe zi ( 3-4 lingurite ). Aceasta inseamna de cca 20 de ori mai mult decat ar fi necesar si constituie una dintre cauzele importante ale hipertensiunii, insuficientei cardiace si bolilor de rinichi.

Grasimea

Cei mai multi dintre noi nu ne dam seama ca 40 % ( sau chiar mai mult ) din totalul caloriilor le consumam sub forma de grasime. Aceasta depaseste cu mult posibilitatile metabolice obisnuite ale organismului. Rezultatul este astuparea vaselor de sange, cu aparitia bolilor arterelor coronare si a accidentelor vasculare cerebrale. dieta bogata in grasimi contribuie, de asemenea, la aparitia obezitatii, a diabetului de maturitate si a anumitor tipurid e cancer.

Proteinele

O alimentatie bogata in carne si produse de origine animala furnizeaza organismului mai multe proteine, grasimi si colesterol decat poate folosi acesta. Cei mai multi dintre noi consumam de 2-3 ori mai multe proteine decat ar trebui. Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca o dieta cu mai putine proteine si mult mai putine grasimi si colesterol este esentiala pentru imbunatatirea starii de sanatate si a longevitatii.

Bauturile

Romanii beau rareori apa. In schimb, beau orice altceva: bauturi racoritoare carbogazoase si dulci, cafea, ceai, bere si alte bauturi alcoolice. Si acestea de multe ori pe zi.Aceste bauturi, fiind foarte bogate in calorii si lipsite de fibre, produc mari perturbari ale nivelului sangvin al zaharului si saboteaza orice efort de control al greutatii corporale. Iar alcoolul, cafeina, fosfatii si alte substante chimice prezente in aceste bauturi reprezinta riscuri suplimentare pentru sanatate.

Gustarile

Senzatiile gustative bine nascocite tind sa ia locul hranei adevarate. Gustarile sunt astazi disponibile in scoli, gradinite cu program prelungit si chiar in spitale. Pauza de cafea ( gustarea de la ora 10 ) este ceva de la sine inteles in timpul orelor de serviciu, la fel ca si gustarile servite de elevi in timpul pauzelor, la scoala, sau cele servite in timpul urmaririi programului TV.
Mesele bine planificate, servite in cadrul familiei, au devenit mai degraba exceptia decat regula. Aceste gustari tulbura digestia si impovareaza stomacul. Si cine nu a suferit macar o data dde indigestie, balonare, gaze, dureri cu caracter de arsura sau de alte probleme gastrointestinale?
Back to top Go down
View user profile http://romaniancafe.forumotion.net
Admin
Admin


Posts : 1391
Join date : 2009-08-03
Age : 43
Location : Cairo

PostSubject: Re: Pasi pentru o viata sanatoasa!   Mon Jul 12, 2010 9:59 pm


Aproape tot ceea ce mancam ne face rau. Mai ramane ceva bun?

Sigur ca da! Ganditi-va la fructe: sute de varietati, culori spectaculoase, acoperind intreaga paleta de consistente si arome. Sau ganditi-va la zarzavaturi si legume. In marea familie a legumelor, puteti gasi zeci de forme, culori si arome. Cerealele constituie o alta mina de aur pentru obtinerea unei hrane delicioase si sanatoase.
Oamenii trebuie facuti sa inteleaga ca o alimentatie variata bazata pe alimente de origine vegetala, este capabila sa furnizeze organismului intregul necesar de grasimi, proteine, fibre si alte substante nutritive. In plus, o astfel de alimentatie este avantajoasa si din punct de vedere ecologic si reduce la jumatate bugetul alimentar.
Vestea cea mai buna este ca acest tip de alimentatie poate intarzia si preveni debutul majoritatii bolilor degenerative si poate chiar ajuta la vindecarea lor. Consumarea alimentelor vegetale, cu intregul lor continut de fibre, ne permite sa mancam cantitati mai mari de hrana fara sa ne mai facem griji cu privire la castigul in greutate si este de natura sa promoveze o sanatate optima si un tonus energetic ridicat pe tot parcursul vietii.
Back to top Go down
View user profile http://romaniancafe.forumotion.net
Sponsored content




PostSubject: Re: Pasi pentru o viata sanatoasa!   Today at 3:01 pm

Back to top Go down
 
Pasi pentru o viata sanatoasa!
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Stereo 70 project
» New Conan Movie Iron Shadows being made in Thailand

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Romanian Cafe  :: Mens Sana in Corpore Sano :: Regimuri alimentare si sfaturi-
Jump to: